

Pari kuvaa viime perjantain synttäreiltä. Rikoimme paikallista etikettiä ja kutsuimme vain kolme Eeron lähintä luokkakaveria. 17 lasta tuntuu ylitsepääsemättömän paljolta, kun lapsi on vasta neljä.
Kivaa oli kuitenkin. Kotitekoinen jääkarhukakku maistui, ja erityinen suosikki oli onginta.
Huomatkaa myös ruokahuoneen tilkkupeitto, josta kirjoitin muutama viikko sitten ja joka päätyikin pöytäliinaksi. Täällä asuessani minusta on tullut todellinen Marimekkofani, mikä ehkä kertoo jotain expatrioottisuudesta yleisemmin.
Ps. Lapsi ottaa tällä hetkellä isoja harppauksia englannin kielessä. Hoitaa jo perheemme tiedotusasiat englanniksi: kertoi mm. muutama viikko sitten päiväkodin opettajille, että “My mummy’s stomach is a baby”. Lapsella on myös kaksi vaatimusta tulokasta kohtaan: “äiti, sun pitää synnyttää suomenkielinen vauva” ja “äiti, sun täytyy tehdä siitä poika.” Molemmat vaatimukset vaikuttavat olevan vahvasti toteutettavissa. Toivotaan, että kaikki menee hyvin loppuun eli kesään asti.
5 kommenttia:
Moi!
Ensinnäkin onnittelut!!!!!
Olemme edelleen seuranneet tiiviisti, ja harmiksemme, emme ehtineett ottaa osaa kilpailuun, vaikka italialaiset herkut houkuttelivatkin.
Meille kuuluu tänne lumimaisemiin oikein hyvää. Päiväkoti elo alkaa vihdoin sujua ja terveenäkin ollaan oltu;) siinä kai ne tärkeimmät...
Itse teen edelleen lyhennettyä työviikkoa, eli lapset ovat aika paljon kotona.
Eliaskin täytti 4v. ja ritarit, musketöörit ja ampumien ovat kova sana...
Siiri aloittelee "kunnon" uhmaikää ja komentelee ihmisiä kaduilla ja busseissa ja kotona ja puistoissa jne....
Voikaa hyvin.
T: Kata & co
Saimme tänään herkkupaketin Roomasta. Ai manteli, kyllä maistuu :)
Kiitos.
T: Tuula, Jenny ja Tomas
ps. Ihania toiveet vauvan suhteen!
Hei!
Isot onnittelut uutisenne johdosta! Toivottavasti Eeron toiveet käyvät toteen. :)
Lomanne vuoristossa näytti aivan ihanalta ja hauskannäköiset synttärit Eerolla.
Meille kuuluu kaiketi aikalailla normaalia lapsiperhearkea, kun täällä sairastetaan nyt taas oikein urakalla. Joudun siis välillä tekemään töitä (ja vähän muitakin tärkeitä asioita netissä...) täältä kotoa käsin, mutta onnistuuhan se näinkin.
Muuten on kiva, kun talvi ulkona on muuttunut aurinkoiseksi kevättalveksi. Nyt vain odottelemme jo vähitellen, että talvi loppuisi ja Matias pääsisi ulos "sisävaatteissa" ja pyöräilykausi pääsisi alkamaan.
Voikaa hyvin!
terveisin Pia, Jukka, Matias ja Oskari
Onnea, onnea, onnea vaan. On mukavaa kun suku lisääntyy.Olisi todella mahtavaa nähdä Italian kevät. Isomummu sanoi, että krookukset ja mantelipuut kukkivat. Nähdään 4.4.
Täti Unajasta.
Hei,
kiitos kaunis onnitteluista teille :-). Kata ja Pia, tosi kiva kuulla teidän kuulumisista! Onnittelut 4-vuotiaalle Eliakselle Eerolta. Pia, toivottavasti olette terveitä jo! Ja Tuula, kiva, että paketti tuli perille pian! Kumpi on parempaa, italialainen vai suomalainen suklaa? Itse kallistun Fazerin kannalle... mutta torinolainen on parasta täkäläistä. - Täti Unajasta, täällä on tosiaan kevät; siitä kuvia tulossa lähipäivinä. Tavataan häissä!
Lähetä kommentti