
Seuraavana päivänä vietimme aamulla muutaman tunnin Genovan akvaariossa. Aivan mahtava paikka:






Genovasta ei ollutkaan enää kuin kolmisen tuntia ajomatkaa Alpeille, pieneen Cognen kylään, joka sijaitsi laaksossa 1500 metrin korkeudessa. Vietimme siellä neljä aurinkoista päivää. Hiihdimme Jussin kanssa murtsikkaa 15 vuoden tauon jälkeen.
Alun perin olimme suunnitelleet käyvämme joku päivä Ranskan puolella Mont Blancin tunnelia myöten; rajalle ei ollut montaa kymmentä kilometriä. Emme kuitenkaan raaskineet lähteä mihinkään. Cogne oli talviparatiisi. Juuri sellainen idyllinen alppikylä.
Ensimmäisenä vuoristopäivänä teimme pitkän hiihtoretken Eero Jussin rinkassa keikkuen:

Toisena päivänä Eerokin kokeili hienoja lahjasuksiaan. Suurella innolla lähdimme hiihtolenkille:



Aika pian meni kuitenkin sauvat ja sukset ristiin ja uupumus iski...


... joten siirryttiin tähän tyyliin:

Hiihtotauolla:

Hotelli oli ihan latujen vieressä:

Ja parvekkeelle oli pystytetty gemssien- ja vuorikauriiden tarkkailupiste:


Nousimme köysiradalla ylös vuorelle:


Ehdottomasti parasta oli kuitenkin leikkiä työkoneiden ja Lasse Jääkarhun ja Dragonin kanssa lumessa ja rakentaa niille majoja:

Ja seikkailla.
1 kommentti:
Upean näköistä! Teillä on ollut hieno loma. T: Tuula
Lähetä kommentti