lauantai 21. helmikuuta 2009

Synttärikilpailu!

Tällä viikolla on merkkipäivä: blogimme täytti vuoden. Paljon onnea, In bocca al lupo! Koska kaikissa käsityöblogeissa (joita seuraan tuikitiheään) on solkenaan kilpailuja ja arvontoja, julistamme In bocca al lupoonkin kilpailun synttärien kunniaksi: kerro meille, mistä haluaisit lukea blogissamme tai mistä haluaisit nähdä kuvia. Siis niin kuin mahdollisuuksien ja hyvän maun rajoissa, hih. Kilpailuun osallistutaan jättämällä vastaus kommenttilaatikkoon (tai jos ei onnistu sinne, niin mun tai Jussin sähköpostiin). Voittaja arvotaan sunnuntaina 1.3, ja voittajalle lupaamme lähettää jotain erityisen hyvää italialaista. Nam.
***
Eteisessä on parkissa kaksi isoa pakattua laukkua, yksi pieni leppäkerttulaukku, pieni suksipaketti ja kantorinkka. Lapsella alkoi juuri hiihtoloma, ja lähdemme huomenna viikoksi matkalle, tänne, Valle d'Aostaan. Hiihtämään murtsikkaa ja nauttimaan vuoristosta. Ajomatkaa paratiisiin on kuitenkin 780 km. Toivotaan, että lasta nukuttaa paljon huomenna.

6 kommenttia:

Jussi kirjoitti...

Osallistun heti tähän kilpailuun. Mikä fantastinen idea!

Haluaisin kuulla lisää Italian asioista noin muuten. Erityisesti hauskat ja helppolukuiset syväanalyysit (1-2 liuskaa) talous- ja energiapolitiikasta sekä Italian EU-kannoista kiinnostavat. Etunojassa, jos vain suinkin.

Herkuista maistuvat etenkin tryffelit ja vuoriston luomujuustot (saahan toivomuksia esittää?)

Johanna kirjoitti...

Samaa mieltä, loistava kilpailu.

Kuulisin mielelläni lisää italialaisesta, erityisesti piemontelaisesta ja sardinialaisestsa käsityöperinteestä. Lisäksi ottaisin mielelläni yhteenvedon aiheesta "lingvistiikka Italiassa 2000-luvulla" - onko totta, että se on jämähtänyt chomskylaiseen generatiiviseen kielioppiin?

Arkielämästä kiinnostaisi myös raportti Jussin kuntosalikäynneistä. Ja voisiko Johannan käsitöistä kertoa enemmän, please?

Anonyymi kirjoitti...

Hei te hassut ja ihanat!

Mä en kyllä muuttaisi blogissanne mitään. Musta se on täydellinen juuri sellaisena kuin se on ollut tähän asti. Tiedän, että en tällä vastauksella voita kisaa eli italialaiset herkut menee jollekin muulle. Mutta jos ei ihan tärkeintä, niin ainakin tärkeää, on olla rehellinen.
Ehkä yritän ennen deadlinea vielä keksiä jotakin.
Eiku hei, toki mä lukisin mielelläni, että kirjoitetaanko siellä lehdissä millaisia juttuja ympäristöpolitiikasta. Napolin jätekriisin toki tiedän, mutta miten siellä esimerkiksi suhtaudutaan ilmastopolitiikkaan.
Ja kyllä mä niistä Johannan käsitöistä luen lisää mielelläni. Ja Eeron kasvua on liikuttavaa seurata näin blogin välityksellä.

Paljon haleja
lähettää
Kaarina (joka juuri miettii, että ei hitsi sentään, kyllä mun täytyy järjestää pari lomapäivää niin että pääsen teille kylään!)

Anonyymi kirjoitti...

Moi teille!
Toivottavasti lomanne oli oikein onnistunut! Täällä on tällä hetkellä lähes täydellinen talvilomailusää, loma vain puuttuu! ;) Onneksi on kuitenkin viikonloput!

Joo, hieno kilpailu teillä! Ajattelin kertoa, että minä en myöskään osaa ehdottaa mitään erityistä uutta aihetta, sillä mielestäni bloginne on ihan mahtava juuri näin! On kiva lukea Eeron puuhista ja kehityksestä. On myös tosi kiva kuulla elämästänne siellä sellaisena kuin se on. Valokuvat ovat loistava lisä tähän blogiin. Ne ovat ihania!

Terveiset meidän poppooltamme!
t. Pia Niva

Anonyymi kirjoitti...

Onnittelut 1 vuotiaalle! Tämän blogin seurassa on ollut hauskoja ja hienoja hetkiä.
Jennyn ja Tomaksen kanssa haluaisimme ehdottaa lisää ja vielä lisää kertomuksia Eerosta ja ennenkaikkea Eeron arjesta. Millä ja mitä Eero tykkää leikkiä, mitä taitoja Eero jo taitaa, mitkä ovat Eeron lempiruokia jne. Ja kuvat voisivat seurata ehdottamiamme aiheita.
Ja Jenny haluaisi nähdä kuvia Eeron puistosta ja puiston (mahdollisista) kiipeilytelineistä. Tomas ei saa sanaa suustaan (tyypillinen mies...?)
Tuula on nauttinut eritysen paljon kaunnista maisemakuvista, niitä ei ole koskaan liikaa!

Mukavaa alkavaa maaliskuuta koko perheelle!

T: Tuula, Jenny ja Tomas

Anonyymi kirjoitti...

Onnea blogille ja suurkiitos siitä!
Me ähvät odotamme innolla Aostan hiihdoista kuulumisia.
Me hiihtelimme tänään Raumanmerellä
auringonpaisteessa ja pikkupakkasessa.