Sitten iloisempiin kuulumisiin. Kuten helatorstaihin. Jussilla oli vapaata, mutta muulla Roomalla ei. Nautimme kaupungilla vaeltelusta ja kiireettömästä lounaasta Campo dei Fiorin kupeessa olevassa trattoriassa. Sekä Jussille että Einolle maistui ruoka.


Viime perjantaina Eeron koulussa oli minimarkkinat (mini fair) ja eskarilaiset esittivät vanhemmille näytelmän "Lonely wasp". Eero oli sudenkorento, joka ystävystyi ampiaisen kanssa. Aika söpöä, eikä vähiten sen takia, että innokas sudenkorento ei muistanut yhtäkään vuorosanaansa ilman opettajan kuiskauksia.

Kuluneen viikon aikana saimme myös rakkaita Suomi-vieraita, isä ja äiti saapuivat kauan kaavaillulle isän 70-vuotisjuhlamatkalle tänne. Vierailun kohokohta oli viikonloppu(viini)retki kumpuilevaan Toscanaan; siitä enemmän ensi kerralla.
Loppuun kuva veljeksistä, jotka eilen kylpivät parvekkeella Einon vauva-ammeessa. Huomatkaa Einon juicemainen takatukka. Täällä on parina päivänä ollut päivisin lähes 30 astetta. Viikonloppuna luvassa ukkosia.
2 kommenttia:
Olinkin jo ennättänyt muutaman kerran käydä kurkkimassa mahdollisia päivityksiä. Kiva, että nyt saan taas lukea kuulumisianne!
On raskasta, kun ystävät lähtevät. Silti on mahtavan onnellinen juttu, että olette saaneet jakaa Rooma-elämäänne oikeiden ystävien kanssa! Ja yhteydet säilyvät kyllä, jos jaksaa nähdä vähän vaivaa, eikö? (sanoo tämä henkilö täältä Berliinistä sinne Roomaan)
Nauttikaa kevään lämmöstä! Meillä tarvitaan vielä paksut sukat ja kuumaa teetä...
- Anna-Kaisa
Hei,
kiitos AK kommentista! Kiva kun te käytte täällä :-).
Juu, näitä ystäviä on edelleen ikävä. He olivat osa päivittäistä elämää täällä. Aikuisilla onneksi yhteydet säilyvät, mutta lasten maailma on niin tässä ja nyt, että heillä varmaan se ikäväkin on konkreettisempaa.
Milloin teillä olikaan se Pohjois-Italian reissu?
Halauksia teille sinne Berliinin kevääseen (kesään?)!
Lähetä kommentti