keskiviikko 7. toukokuuta 2008

Öttiäisiä

Merkintä parin viikon takaa, kun vietimme pitkän viikonlopun kahdestaan pojan kanssa. Lauantaina mylläsimme parvekkeella puutarhan uuteen uskoon. Eero se ensimmäisenä huomasi vierailijan:

"Mikä isi se oli?"

"Ai mikä?"

"Vähän niin kuin sisilisko."

Kohta se, pikku gekko, tuli uudelleen näkyviin ja tepasteli palazzomme aurinkoisella seinällä.


Sunnuntaina kierrettiin tuntitolkulla Palatinus-kukkulalla ja Forumilla. Eväät syötiin ikälopun öljypuun alla.


Sitten terassilla viivähti nopsasiipi. Joku ystävällinen, jonka käsikirjastosta sattumalta löytyy Higginsin ja Rileyn Euroopan päiväperhoset, voinee tästä kuvasta kertoa lajinkin:

Ei kommentteja: