
Sunnuntaina lounastimme läheisessä La Scalassa; täältä läheltäkin löytyy yllättävän paljon hyviä ravintoloita. Illalla kävelimme Jussin ja Eeron kanssa ylhäällä Aventinuksen kukkulalla. Se on Rooman keskustan seitsemästä kukkulasta ehkä rauhallisin. Ilma tuntuu puhtaammalta ylhäällä, melua ja ihmisiä on vähemmän, näköala appelsiinipuistosta Tiberin ja kaupungin yli on rauhoittava. Istuimme siellä pitkään; Eero piirsi samalla liiduilla maahan ja pelasi pikkuista tuliaisiksi saamaansa jalkapallopeliä. Aventinuksella on myös kuuluisa avaimenreikä: Maltan ritarikunnan päämaja ei koskaan avaudu ulkopuolisille, mutta avaimereiästä on maalauksellisen kaunis näkymä vihreän puiston läpi kauas Pietarinkirkon kupolille.

Eilen oli myös äitienpäivä, joka oli ihan henkilökohtaisesti sekä iloinen että surullinen asia. Iloinen siksi, että maailman ihanin kolmevuotias toi aamulla äidille itsetehdyn kortin sänkyyn, lauloi “tanti auguri a te” ja on muutenkin kovin antelias pusuissaan ja halauksissaan (joskin myös suuttumuskin on herkässä; isänsä poika). Surullinen siksi, että vaikuttaa kovasti siltä, että meidän on totuttauduttava ajatukseen yksilapsisesta perheestä. Ei ole huono ajatus sekään, kunhan asian vain hyväksyy.
Välissä Jussin valitsemia kuvia viikonlopulta. A presto!

1 kommentti:
Voisinpa Johanna antaa tämän halauksen ihan konkreettisesti. Terveiset myös Eerolle ja Jussille.
T: Tuula
Lähetä kommentti