Muistoksi pienestä ja vähän isommasta kuva eläintarhasta viime sunnuntailta:

Eläintarha on kävelymatkan päässä, Villa Borghesessa. Siellä on kaksi surusilmäistä vanhaa norsuystävystä ja kirahviperhe.
Kävin tänään italiantunnilla, kolmen viikon tauon jälkeen. Koko tunti taas kielioppitehtäviä, ja huomasin menettäneeni kolmessa viikossa lähinnä vertailumuodot ja yhdistelmäpronominien kertauksen. Väitän, että kielenopetus on täällä aika paljon jäljessä Suomesta. Osaan kyllä täyttää kielioppitehtävät monisteeseen, mutta ei ole sanavarastoa saati keskustelukompetenssia. Minne ihmeen 70-luvulle täällä on jääty, kysyy tuohtunut aikuisoppija.
Nyt nukkumaan isomman pojan viereen, että jaksaa aamulla pohtia oppikirjadialogien subjektipositioita. Pienempi kuuluu yskivän unissaan.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti