Viime päivinä olemme aktivoituneet sosiaalisesti ja nähneet ystäviä. Ihan huippukivaa oli, että pitkään haaveiltu reissu Berliiniin Anna-Kaisan ja Petrin luo toteutui viime viikonloppuna. Berliini näytti aurinkoiset kasvonsa ja oppaamme olivat loistavia. Mieleen jäi paitsi ihanat iltaiset keskustelut ja Scrabble, myös tunnelmalliset kahvilat ja baarit, tavaratalon kokoinen luomukauppa, kivat lastenvaatteet, toimiva julkinen liikenne... . Kuin yö ja päivä ovat kotikaupunkimme, mahdottomia verrata, puolensa kummassakin. Täällä kaipaan sitä, että asiat yleisellä tasolla toimisivat, että liikenne ei olisi niin arvaamaton, että olisi puhtaampaa. Toisaalta Roomassa ja varsinkin Italiassa on vain niin mielettömästi upeaa nähtävää, että ajasta täällä saa myös rakennettua seikkailun.

Pikku Eino on täyttänyt viisi kuukautta ja alkanut harjoitella takaperin ryömimisen lisäksi konttausasentoa. Pikkuisen hampaaton suu leviää onnesta kun se saa punnerrettua itsensä ylös ja keinuttelee edestakaisin. Kuluneella viikolla Eino teki myös tuttavuutta ruotsalaisen Juliuksen (8 kk) kanssa. Pojat olivat kovin kiinnostuneita toisistaan. Huomatkaa yhteinen lukuhetki kuvassa.

Eero riemuitsi perjantaina, kun meille tuli vieraiksi luokkakaverin Hannahin perhe. Lapset autoilivat pyörillään ympäri kotiamme ja leikkivät opettajia ja lääkäreitä. Leikit kulkevat englanniksi sujuvasti. Hannahin perhe muuttaa joulun jälkeen Brasiliaan, jota poika jo itki yhtenä iltana. Tämä ihmisistä luopuminen tulee olemaan iso ja varmasti vaikea asia tulevina vuosina. Suurin suru on vielä edessä, sillä paras ystävä Ruben perheineen palaa kesällä takaisin Tukholmaan. Siitä emme vielä puhu.
Myös joulupukkia on muistettu kirjeellä. Toivomuksena on; yllätys yllätys; legopoliisirekka. Hyvää on se, että toivomuslistalla on vain yksi asia - ilmeisesti lapselle ei ole tullut mieleen, että lista voisi olla myös lista. Seuraavaksi kivointa juttua lapsi kuulemma toivoo ensi jouluksi ja kolmanneksi kivointa sitä seuraavaksi jouluksi. Niuhot vanhemmat ovat sitä mieltä, että yksi lelu per joulu on enemmän kuin hyvä juttu.

Nyt menen nukkumaan poikien kanssa, hyvää yötä!
ps. Itsenäisyyspäivästä vielä: opiskeluaikoina ja sen jälkeenkin järjestimme joka vuosi vanhalla kämppis- ja muulla ystäväporukalla iltapukujuhlat itsenäisyyspäivänä; usein osakunnan tiloissa. Se oli muistaakseni hyvinkin kivaa. Äänestäisin sen puolesta, että elvytämme perinteen.
4 kommenttia:
Hei ja hyvää itsenäisyyspäivän jälkeistä aikaa myös täältä Suomesta! Kommenttina tuohon itsenäisyyspäiväjuhla-asiaan - järjestimme tänä vuonna juhlat. Porukka oli osin vanhaa, tuttua, mutta osin oli uusia kasvoja. Iltapuvun sijaan pukeuduimme nyt pikkumustiin ja paikaksi valikoitui 80-lukulainen Allianssi-talo. Mutta, kivaa kuitenkin oli. :) Toivottavasti näitä tulee jatkossa lisää, vaikka toipuminen viekin yllättävän kauan...
Ja, jälleen kerran ihania juttuja ja kuvia pojistanne!
Paljon terveisiä,
Pia ja 2 pientä poikaa sekä yksi iso
Hei taas Unajasta. Terkkuja vaan Eerolle, hän on jo iso poika, joka muistaa tällaiset asiat. Valitettavasti vaan sitä valkoista ei täällä Rauman seudulla näy kuin harvakseltaan.Eipä sitä ollut kyllä Tallinnassakaan, jonka joulumarkkinoilla tuli käytyä viikonloppuna. Siellä kyllä osataan luoda jouluista tunnelmaa ihan eri tavalla, kuin Suomen Turussa, missä olin perjantaina . Pelkät kynttilät ja öljylamput eivät ihan riitä, kun kompastellaan mukulakivillä muuten pimeällä kadulla. Oli se varmasti keskiaikaan, mutta ei riitä tänäpäivänä. terv. Päivi
Oi, oi, miten hienosti Eino jo tuota konttausasentoa treenaa! Kerttu-parka vasta puskee itsensä puoliksi konttaavaan asentoon, aina unta etsiessään, ja menettää joka kerta hermonsa. Kovalla alustalla pyöritään tai ryömitään, mutta ei kontata.
Voisikohan muuten kummitäti toteuttaa tuon vähän isomman pikkuisen pojan yhden ainoan joululahjatoiveen? Tai olisiko jotain muita hyviä vinkkejä?
Jenni
Heippa,
Pia, loistavaa, että piditte juhlat tänä vuonna! Ossin kanssa elvytystä suunniteltiin viime vuonna; edistystä siis. Liitymme joukkoon viimeistään vuonna 2011...
Päivi, juu, Eero tykkää kovasti lumesta. Lumileikit ovat legojen jälkeen ehkä parasta mitä lapsi tietää. Kunpa näkisimme lunta Suomessa pian.
Jenni, ei Einokaan vielä konttaa, hytkyttelee vain :-). Eikä pyöri eikä ryömi. Mutta ehkä jättää ryömisen väliin, saa nähdä. Eeron legotoive muuten vaihtuu päivittäin... ollaan yhteydessä näistä pukkiasioista, soitellaan tai meilataan vaikka.
Lähetä kommentti