lauantai 12. joulukuuta 2009

Ja voittaja on...

Ensin tärkeimmät uutiset eli arvonnan tulos. Pahoitteluni, että olemme arvonnan viivästymisellä aiheuttaneet puolelle Suomea unettomia öitä. Nyt päästämme teidät kuitenkin piinasta, sillä Eino Onnetar nosti tänään yhden lapun arvontamaljasta.


Juuri lukemaan oppinut (!!!) Eero tavasi nimen lapusta: KAARINA.


Paljon onnea Kaarina! (Tämä on liikuttava hetki. Olen varma, että myös voittaja herkistyy kyyneliin asti.) Herkut kulkevat kassissamme Suomeen joululomalla, sovitaan tapaamisesta!

Viime päivät ovat menneet pikkujoulujen suunnittelussa ja niistä toipumisessa. Ei koskaan enää. Tai ehkä kuitenkin ensi vuonna. Mutta mikä kuningasidea oli sisällyttää kutsuihin myös lapset, niin että paikalla rymysi 12 polvenkorkuista juhlijaa? Ja mitä järkeä on puunata ja kaunistaa kotia, kun seuraavana päivänä kaikki on ylösalaisin? Ja miksei kukaan muistanut laittaa pöytään ihania juustoja, jotka möllöttivät jääkaapissa, jolloin juustotarjottimella oli pelkkiä kuivia keksejä?

Sama juhlameininki jatkui vielä tänään, kun Eeron paras kaveri oli jäänyt yökylään ja pojat käänsivät huoneen viimeisetkin nurkat ylösalaisin. Kuvassa etsitään kadonnutta legotraktorin ohjetta. Hetkinen kuvan ottamisen jälkeen Eeron vanhemmat kilahtivat ja pojat alkoivat raivata.


Onneksi talossa on yksi täysjärkinen ja muutenkin hienostunut ihminen. Arvatkaa, kuka? Oikein arvattu.

7 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Hei!

Miten se Muumimamma sanoikaan, että tiskit voi aina siirtää pöydän alle seuraavaan aamuun. Tai jotain sinnepäin...

Oletan olleeni ainoa kilpailuun osallistunut Kaarina. Ja kyllä, liikutuin lähes kyyneliin. Tosin oli jo vähän pohjia liikutukseen, kun olin tänään laulamassa kauneimpia joululauluja Töölön kirkossa ja jotenkin sitä aina jossain kohtaa vähän liikuttuu.

Halauksia!

Kaarina

Johanna kirjoitti...

Hei,
toki olit ainoa ja oikea Kaarina. Ja joululaulut ON ihania. Kirkon akustiikalla ja tunnelmalla vielä sitäkin enemmän. Onneksi täälläkin voi kuunnella netin jouluradiota. Halauksia sinne Rooman illasta.

Jenni kirjoitti...

Heippa!

Miten ihana onnetar! Vaikka onni ei suosinutkaan, suosittelen saman onnettaren käyttämistä jatkossakin jos joskus arvontoja järjestätte.

Ja Eero on oppinut lukemaan! Ihan mahtava juttu! Paljon paljon lukuterkkuja täältä meiltä!

Vihdoinkin on muuten talvi, aamulla oli -10. Ja aurinkokin paistaa! Voi kunpa olisi näin kaunista kun tulette!

Jenni

Jenni

Anonyymi kirjoitti...

Hei taas
Harmi ettei onnetar suosinut. Nyt sitä lunta on täällä Rauman seudulla ja luultavasti muuallakin. Aamulla luvattiin varovasti, että tämä keli jatkuisi jouluun asti. Saa nähdä kuinka käy. Oltiin muuten Heurumaassa makkaranteko- opissa. Tuli tehtyä 25m makkaraa. Oli siellä fammu ja faarikin. terv. Päivi

Anonyymi kirjoitti...

Terve Jenni
Taidetaan olla langoilla ihan samaan aikaan. Päivi

Anonyymi kirjoitti...

Hei roomalaiset
Onko teillä paljon lämmintä vaatetta?Täällä paukkuu pakkanen ja kovia tuulia luvataan jouluviikolle. Hyvää Joulun odotusta. Toivottavasti nähdään. Päivi

Johanna kirjoitti...

Hei Päivi ja Jenni,
juu, kohta nähdään. Mukavaa. Otamme lämmintä mukaan! Toivottavasti mahdolliset myrskyt ei haittaa lentoliikennettä.
Makkarakurssit on muuten tuttuja täälläkin; Jussi oli makkarakurssilla samana iltana kun Eeron synnytys alkoi... hih.