

Täällä on ollut helle koko viime viikon. Silti ei ole vielä liian kuuma öisin. Toukokuussa tämä kaupunki on selvästi parhaimmillaan. Meillä olikin viime viikolla pitkästä aikaa vieraita, ja he kolusivat kaupunkia antaumuksella aamusta iltaan.
Lapsi oli alkuviikolla varsinainen terminaattori ja loppuviikosta enkeli. Ihmeellinen Dr Jekyll & Hyde -ilmiö. Keittiöpsykologiani perusteella johtuu lapsen saamasta seurasta ja huomion määrästä, joka jäi parina viime viikkona äidin työkiireissä todella vähiin. Ja jota sitten haetaan negatiivisesti jos ei sitä saada hyvällä. Saa nähdä, miten käy jos ja toivottavasti kun Pikkuinen muuttaa meille muutaman viikon päästä. Onneksi silloin on kesä ja kaikilla meillä loma. Sitä paitsi keittiöpsykologia ei kuitenkaan ole ihan luotettavimmasta päästä. 4-vuotiaan mieli kun on aika ihmeellinen. (4-vuotias myös odottaa Pikkuista kovasti. Kuulemma pitäisi saada vielä yksi tyttö, niin hän voisi mennä isona sen kanssa naimisiin ja saada vauvoja. Ensin piti mennä äidin kanssa, mutta selitin, että äiti on jo naimisissa isän kanssa. "Isä voi etsiä jonkun toisen tytön", lapsi ratkaisi asian.)
Viikonloppuna olimme lauantaina seuraamassa isien jalkapalloturnausta. Eeron sisarkoulussa oli markkinat, may fair, ja koulujen isät juoksivat neljä tuntia varjottomalla kentällä pallon perässä. Sen jälkeen vielä suomi-koulu. Sunnuntaina olimme niin uupuneita, että lötkötimme koko päivän parvekkeella. Jussi ja Eero istuttivat kukkia, mm. viestin alussa olevan ihanaisen kylppärin ikkunan eteen. Se tuoksuu. Eero kalasti ja rakensi ötököille siltoja.
Iltapäivällä aktivoiduimme, kun tarmokkaat vieraamme saapuivat Porta Portesen kirpputorilta. Lähdimme "yläpuistoon", joka on lähipuistoistamme paras. Puistot eivät täällä ole fasiliteeteiltaan samaa luokkaa kuin Suomessa. Mutta yläpuisto on ylhäällä omassa rauhassaan, siellä on kivat vempeleet ja erityisesti aikuista ilahduttaa puiston viereinen kahvila. Ja näköala yli Pietarinkirkon. Kaksi isompaa ja yksi pienempi poika pelasivat ensin koripalloa.



Seuraavat kuvat ovat erityisesti blogin lapsilukijoille:





Aurinkoista viikkoa kaikille!
4 kommenttia:
Moi! Onpa hienoja ja hurjia kiipeilytelineitä! Kummatkin lapset jäivät haltioituneen sanattomiksi kuvia tarkkaillessaan :)
Tomas on viimeaikoina löytänyt kiipeilyn ilot, mitään muuta ei sitten puistoissa tehdäkään...
Eerolle hyvää nimipäivää!!
T: Tuula ja Jenny & Tomas
ihanan kesäistä teillä siellä! :) minäkin kyllä iloitsin lapsilukijoille suunnatuista kuvista, ne kiipeilytelineet on kyllä todella (hurjan)hienoja ja suuria roomas!
paljon terveisiä eerolle, että toivottavasti nähdään kesällä! silloin mäkin asun meinaa raumalla,kun oon kerta sitten valmistunut, niin pääsen eeron kans leikkimään jos hän menee fammun ja faarin luo sitten myös.
ja Pikkuiselle terveisiä myös! hänhän tuleekin jo pian. olen käynyt katselemassa arnkilien kriikunaa ja voi että pienet vauvat on pieniä!
ihanaa kevättä!
Siri
Hei armaat,
ihan ensin pitää kommentoida Johannan uutta villatakkia edellisestä blogipäivityksestä. Se on IHANA! Jos se venyy (joka suuntaan) liikaa ja kyllästyt väriin niin vastaanottaja maksaa Käpylässä:).
Vielä ihanampi on kyllä Eero, kiitos suloisista kuvista! Kaksi suurempaa koripalloatleettia häviävät viehättävyydessä mennen tullen pienelle donkkaajalle, vaikka ovatkin ihan jees. Toivottavasti Eero jaksaa opettaa korista kesällä myös Akselille. Suukkoja kullalle!
Meillä muuten juodaan nykyään päivittäin "Eero-maitoa" eli pillimaitoa, jota Eero viimeksi täällä ollessaan joi. Kriikuna puolestaan on toisenlaisella maidolla napannut syntymänsä jälkeen jo kilon painoa, josta puolet on poskissa ja kaksoisleuassa. Akseli on ihana isoveli ja muutenkin on mukavaa, joskin melko tiivistä meininkiä.
Voikaa hyvin ja tulkaa pian!
t. Jenni (joka jo miettii, miten kahden lapsen kanssa pääsisi kätevästi syksyllä Roomaan...)
Hei,
kiitos kommenteista ja kuulumisista Tuula & co, Siri ja Jenni + poppoo! Kesä ja Suomi-reissu lähestyvät kovaa vauhtia (ristin käteni, että pääsen yhtenä kappaleena sinne). Sitten näemme :-). Vaikka täällä on kuumaa (liiankin) ja ihanaa, niin Suomen kesä on vaan paras.
Lähetä kommentti