Laiminlyöty blogiparkammekin lupaa piristyä. Alkuun pieni päivitys toissasunnuntain retkestä:
Lago di Bracciano eli Bracciano-järvi sijaitsee vain vähän yli puolen tunnin ajomatkan päässä Roomasta ja on siis passeli retkikohde sunnuntai-iltapäiväksi. Rooman juomavesi – joka on kalkkipitoista, mutta yllättävän hyvää – tulee juuri Braccianosta. Järvi on entinen tulivuorenkraatteri, syvä ja kirkasvetinen, jota ympäröi kolme pientä rantakaupunkia.


Ravintolalounaamme sisälsi penne-gorgonzalapastaa, tuoretta parsaa sitruunan ja voin kanssa, perunoita ja munakoisoa ja järvestä pyydettyä ahventa. Nam. Erityisesti kasvikset (ja hedelmät tietysti) ovat Italiassa mahdottoman hyviä. Juureksissa ja marjoissa Suomi menee sen sijaan edelle.


Lopuksi paparazzien rantabulevardilla bongaama catwalk-kuva ärjynvärisestä villatakistani, joka oli vuoden tekeillä ja valmistui vihdoin huhtikuussa Suomi-käynnin aikana. (Lisätietoja käsitöistä: ks. kutojalintu.blogspot.com). Olo alkaa olla aika pyylevä. Toivottavasti Pikkuinen pysyy majapaikassaan vielä ainakin kesäkuun alkuun asti, jolloin on tarkoitus tulla Suomeen.
2 kommenttia:
Johanna, näytät upealta! Terveisiä Eerolle ja Jussille
T: Tuula, Tomas ja Jenny
Ihana catwalk-kuva! Ja tervetuloa Suomeen!
Täällä päin on nyt vähän työkiireitä ja eurovaalikiireitä, mutta kohta on kesä.
Halauksia,
Kaarina
Lähetä kommentti