keskiviikko 7. tammikuuta 2009

Sisäinen virhe ja tyhjänpäiväistä jaaritusta

Tänään alkoi arki eli lapsen päiväkoti ja sitä myötä äitinsä työt. Iloisena meni pieni tyyppi aamulla päiväkotiin Dragon kainalossa. Minä istuin pitkästä aikaa Biblioteca Nazionalessa ja tuijotin valkoista paperia koneessa. No kyllä se tästä. Pitkä loma teki hyvää, nyt on sellainen olo, että on tullut laiskoteltua tarpeeksi ja voisi kirjoittaakin. Olen ehkä maailman huonoin itsenäisen työn tekijä. Pitäisi olla joku selän takana murahtelemassa, että tuleeko niitä tuloksia, häh. Onneksi välillä on oikeita deadlineja.

Laiskottelusta kiitos kuuluu myös fammulle ja faarille, joiden ansiosta pääsimme mm. parisuhteenhoitolomalle Venetsiaan. Vai millä nimellä niitä nyt kutsutaankaan. Ohessa kuvakertomus. (Toim. huom: kone ei pysty lataamaan kuvia "sisäisen virheen takia". Mikä ihmeen sisäinen virhe? Virhe kuin virhe. Ei kai se tietokoneen kohdalla ulkoinenkaan voi olla. Silloin viittaisi kirjoittajaan, hah. Palaan Venetsiaan siis toiste.)

Pieni tilannetiedotus tämän tyhjäpäisen viestin loppuun: tällä hetkellä suosikkeja kotonamme ovat
- Herra Hakkarainen (lapsi käkättää viimeistä päivää Hakkaraisen jutuille vielä sängyssäkin, terveiset vaan Käpylään...)
- Panettone eli se pullamainen joulukakku (jo kolmas samanlainen menossa)
- ruisleipä (hupenee kovaa vauhtia), erityisesti uunissa paistettuna
- palapelit (sekä isällä että pojalla)
- sohvalla lojuvat neulepuikot, jotka rasahtavat mukavasti poikki, kun niiden päälle istuu
- Lasse jääkarhu (sekä videona että pehmoeläimenä)
- työkoneet (ikisuosikit)
- uutiset (netistä, sanomalehdistä, tv:stä; täällä asuu yksi suurkuluttaja)

Ei-niin-suosikkeja ovat
- rapistunut kuusi, joka ei vieläkään ole löytänyt tietään ulos
- kenkien pohjissa sisään kulkeutuvat koirankakat
- huoneen nurkissa asuva pöly, joka ei häviä ajatuksen voimalla

Ei meillä ole sekaista, ei.

Ei kommentteja: