Junamatka Roomasta Venetsiaan on upea. Ensin Toscanan läpi Firenzeen, sieltä kivutaan Apenniineille idyllisiin vuoristokyliin ja laskeudutaan Veneton maakuntaan ja lopulta pääteasemalle suoraan Venetsian Grande Canalin varrelle. Tässä näkymä junan ikkunasta Apenniineille.

Yksi hilpeä matkustaja.

Kalpea kanssamatkustaja. Huomatkaa uusi neulottu keeppinsä.

Ekana iltapäivänä kahvilassa. Ma chi è questo uomo elegantissimo?

E questa donna poetica?

Kanaaleja kuin Amsterdamissa.

Kaikki kulkee paateilla. Ihana autoton, puhdas kaupunki.

Kun vaan toi turisti ei änkeäisi joka kuvaan.

Hänt' epätoivo ahdisti, kas lankulle hän asteli. (Vasemmalla rannalla juna-asema, oikealla kätevästi hotellimme.)

Arrivederci!
4 kommenttia:
Näyttää ihanalta! Mutta kyllä tuolla varmaan oikeasti keepille ja villahuiville oli käyttöä...?
Meillä on täällä täysi talvi, lunta ilmeisesti enemmän kuin Etelä-Suomessa. Asuntokin on vihdoin lämmennyt kotiinpaluun jälkeen, alkuun kyllä pyöri oikeasti sukat jaloissa. Mulla on pientä haeskelua vielä työmotivaation kanssa, mutta eiköhän se tästä taas. Ja kohtahan on kevätkin!
Terkkuja Berliinistä, ihanat ihmiset!
Hei Johki!
Ihan mielettömän ihana kuva susta se keeppikuva! Näytit jotenkin seesteisen aikuiselta. Taisi iskeä käsityöinnostus taas minuunkin.
Oliko se Venetsia ihan oikeasti puhdas? Kun olen joiltakin kuullut toisenlaisiakin mielipiteitä.
Helsingissä on lunta, eilen illalla ulkoilutin koiraa oikein satumaisemassa. Tosin minä toppavaatteineni olin vähemmän satumainen:)
Iloista viikonloppua teille sinne!!
Halauksin ja rapsutuksin
Kaarina
ps. Olen ollut oikein ahkerana ja innostuneena alumnitouhuissa, että voit olla seuraajaasi tyytyväinen. Nimim. tänään Tieteen päivillä alumniständillä lounastuntinsa viettänyt ;)
Kas, muistijälki eilisillalta oli riittävän vahva ja tämä Blokki löytyi.
Erikiva reissu teillä takana!
Ja se tärkein - VALTAVASTI kiitos aivan fantsusta takista.
Minibanda onkin juuri torkuilla, joskin jotain önisee unissaan.
Jos tällä tourneella poikkeatte Etelä-Satakuntaan, niin tulkaahan kurkkaamaan Minibandaa. Ja todentamassa Ennille, että tässä nyt on se Eero Roomasta.
Oli kiva nähdä ja toiv. tapaamme jälleen pian.
Frouwa lähettelee terkui!
Hei te ihanat kommentoijat,
kiitos viesteistänne! Ette tiedäkään, miten mukava niitä on lukea! (Tai Anna-Kaisa varmaan expat-bloggaajana tiedät...)
Anna-Kaisa, juu, kylmä siellä olikin. Mutta auringossa ei kylmä haittaa. Kovasti tsemppiä sulle työmotivaation löytämiseen! Varmasti tulee takaisin. Mulla menee tänään iltatöiksi, blääh, mutta mitäs olin saamaton viikolla. Deadline taas saa kummasti liikkeelle.
Kaarina, seesteinen oli kauniisti sanottu :-). Venetsian puhtaudesta: verrattuna Roomaan se oli kovinkin puhdas. Tarkemmin sanottuna siellä on puhdasta kaikki muu paitsi kanaalit (jotka taitavat olla sitäkin epäpuhtaammat). Kaupunkikuvasta selvästi välitetään, näin paljoin julisteita, joissa kehotettiin yhdessä pitämään Venetsia siistinä.
Ja kiva kuulla että olet ehtinyt olla Alumnissakin aktiivinen!
Mäksä, tosi kivaa kun löysit tänne ja muistit osoitteen pileitten jälkeenkin. Jussin mainostus blogistamme Raumalle päin on jäänyt enemmän kuin heikoksi... Kiva kuulla myös, että piditte nutusta. Kovasti terkkuja myös Marille (ja Ennille Eerolta) ja ihanaa vauva-aikaa teille!
Lähetä kommentti