sunnuntai 19. lokakuuta 2008

Mielinmäärin pullaa tupakkaa

Sunnuntai-ilta. Jussi on stadionilla katsomassa futista (enkä millään muista, ketkä siellä juoksevat pallon perässä tänä iltana). Eero nukkuu.

Ollut mukava, rauhallinen viikonloppu. Eilen pojat olivat suomi-koulun retkellä Civita Castellanassa; tunnin matkan päässä täältä. Minä nautin sillä välin piirustuskurssista. Se on parasta, mitä olen tehnyt pitkään aikaan. Siellä on NIIN kivaa. Meditatiivista. Ihan pelkästään se, että piirtää ja kumittaa kolme tuntia putkeen, kuuntelee italiaa ympärillään, huomaa hetkittäin tavoittavansa jotain siitä mitä yrittää. Maestro eli opettaja on lyhyt päälle 70-vuotias mies. En ole kertaakaan nähnyt häntä ilman sätkää suupielessä. Urahtelee, murahtelee ja taputtaa välillä selkään. Muutama ensimmäinen kerta piirretään, sitten siirrytään vähitellen maalaamaan. Joko sanoin, että siellä on kivaa?

Tänään siivottiin koti ja leivottiin pullaa. (Pitkästä aikaa; älkää luulkokaan, että täällä olisi aina näin idyllistä.) Iltapäivällä tuli vieraiksi Eeron koulukaveri Ceylan vanhempiensa kanssa. Lapsilla oli kivaa vesileikeissä. Pullat hävisivät. Parvekkeellakin tarkenee vielä.


Ei kommentteja: