Kylläpä viikot ovat taas juosseet. Ohessa pieni kuvakertomus viime vuoden viimeisiltä:
Juuri ennen joulua kävimme pienten poikien kanssa mummia ja pappaa tapaamassa. (Kävi tuuri, että ylipäänsä pääsimme Frankfurtin kautta perille. Lennot peruuntuivat, ja samana päivänä samalla kentällä kovasti rähistiin. Me oltiin ihan kiltisti.) Päivät mummilassa täyttyivät lumitöillä, illat Afrikan tähdellä.


Jouluksi lensimme fammun ja faarin kanssa Roomaan. (Frankfurtin kautta taas, tällä kertaa myöhässä vielä enemmän, mutta nytkään ei tarvinnut kentällä yöpyä.) Jouluaattona emme syöneet riisipuuroa vaan mannapuuroa; manteli oli kuitenkin. Iltasella kävi suomalainen pukki, jolla taisi olla tukka vähän väärinpäin mutta joka toi eräälle toivotun legorakennelman. Joulunpyhät menivät ihanan rauhallisesti.





Tapaninpäivänä kävimme englantilaisten ystävien vasta rakennuttamassa mökissä; tai se mikään mökki ole, maaseutukoti ennemmin.

Välipäivinä puistoiltiin (fammu ja Eino), rakennettiin legoja (faari ja Eero) ja taas vähän legoja. Pipareitakin leivottiin. Ja vähän riehuttiin.


Nautimme myös Jussin kanssa harvinaisesta ylellisyydestä: kaksin päiväretkelle Bolognaan! Ekoissa kuvassa olemme kaupungin vanhimmassa enoteekissä (viinibaarissa), joka on kuuluisa siitä, että siellä tarjoillaan vain juomista. Kaikilla paitsi meillä tietämättömillä (ja taustan papparaisilla, jotka olivat kyllä kantisporukkaa) oli omat eväspussit mukana. Bolognassa oli kylmää ja kaunista; aivan erityyppinen kaupunki kuin Rooma. Pitkät katetut holvit kulkivat läpi koko kaupungin vanhan keskustan. (Graffiti-kuva on on yliopistoaluuelta, muualla ilme oli melkoisesti suitumpi.)





Uuden vuoden otimme vastaan rauhallisesti ruotsalaisen ystäväperheen kanssa. Eino nukkui rakettien paukkeessa, Eero ja Asta-luokkakaveri ihmettelivät tähtisädetikkuja. Ihan kiva ilta, mutta me olemme varmaan syntymävanhoja Jussin kanssa kun mieluiten menisimme aikaisin nukkumaan. (Vai onko jonkun muunkin mielestä uudenvuodenaatto turha juhla?)

Ja jottei pääsisi unohtumaan joulun sanoma uunna vuonnakaan, niin meillä se on ikuistettu seinään. Rakkautta ja rauhaa kaikille. Peace and love to all of you.

ps. Tälle vuodelle on sitten ihan uudet haasteet. Niistä kuulemme ensi kerralla. (Mistä 80-luvun lastenohjelmasta tuo lause on?)
3 kommenttia:
heipä hei!
ihania kuvia!
olipas niin kivaa nähdä teitä lentoasemalla, vaikkakin vain pikaisesti. :)
olen samaa mieltä uusi vuosi -asiasta. turha mikä turha!
siri
Ihana kooste, joulunaikanne näytti supermukavalta!
Ja mä olen sitä mieltä, että tuo viimeinen on Piilomaan pikku aasista...
Terkut ihmeellisen keväisestä Berliinistä!
- Anna-Kaisa
Kiitos kommenteista ihanat Siri ja AK! Siri, niin olikin kiva nähdä vaikka pikaisesti. Ensi kesästä alkaen sitten useammin :-).
AK, taidat olla oikeassa, sieltähän se! Just lähti korttikirje sulle tänään. Täälläkin paistaa nyt aurinko!
- Johanna
Lähetä kommentti