Loppuilta olikin dramaattisempi: tajusimme, että asunnossahan saattoi olla vielä muita. Minä ja pojat lähdimme iltakylään tai pikemminkin yöjalkaan tuttujen luo, ja Jussi kutsui poliisit. Poliisien tutkittua paikan mekin lopulta palasimme takaisin ja sain väsyneen pikku Einon nukkumaan. Eero sen sijaan kukkui valveilla intopiukkana. Sonnustautui Puuha-Pete työkaluvyöhönsä ja otti poliisien mukana sormenjälkiä. Illalla (yöllä) kirjoitti muistivihkoonsa:
"Löysin tietoja ja tutkin poliisien kanssa. Sormenjälkiä löytyi paljon. Kaikki jäljet olivat melkein samanlaisia. Löysin rikki olevan shampoon pullon. Löysin myös peilistä kaikkia erilaisia sormenjälkiä."


Tänään vaihdettiin lukot. Nyt on järeät. Ikävintä on se, miten epäluuloiseksi tällainen tapahtuma tekee. Kohta olen kuin ne mummoparat, jotka eivät uskaltaneet avata ovea virpomassa käyville lapsille silloin 30 vuotta sitten.
ps. Ja jotain iloistakin: illalla juhlat; itsenäisyyspäivän kunniaksi jo etukäteen. Edustusta tiedossa, mutta kivaa sellaista.
3 kommenttia:
Hui, olipa varmasti epämiellyttävä kokemus! Onneksi olette kaikki kunnossa.
Paljon lämpimiä ajatuksia ja huomattavasti eilispäivää mukavampia joulunalushetkiä täältä Berliinin hankien keskeltä.
- Anna-Kaisa
No HUHHUH!
Vaara onneksi ohi, täällä kuitenkin täristään vielä...
fammu
Hei,
kiitos AK ja fammu kommenteista ja myötäelämisestä! Uusien lukkojen tultua päätin unohtaa tuon ikävän episodin. Paljon vaarallisempiakin juttuja täällä on (kuten liikenne). Halauksia teille kaikille.
Lähetä kommentti