Eeron pitkä pääsiäisloma jatkui viime viikon torstaihin. Ehdimme viettää kiireettömiä päiviä puistossa ruotsalaisystävien kanssa. Niiden, jotka muuttavat takaisin Ruotsiin kuukauden päästä. Nyyh. Kuvassa kaverukset puukiipeilemässä Torlonian puistossa. Nämä kaksi poikaa ovat kyllä kuin veljekset; halailevat ja painivat vuoron perään. Loma teki hyvää Eerolle, sen verran pitkiä ovat nuo eskarilaisen päivät.

Perjantaina saimme odotettuja vieraita Berliinistä, Anna-Kaisan ja Petrin. Eero oli vähintään yhtä iloinen vieraista kuin me; mikä sen kivempaa kuin lisää ihmisiä, joiden kanssa rakentaa legoja ja ihmetellä elämän suuria kysymyksiä. Kuten tulivuoria. Viikonlopun ykköspuheenaiheemme liittyi luonnollisesti vulkanologiaan. Kuvassa Eeron, Jussin ja vieraidemme ikuistamat näkemykset Eyjafjallasta.

Lauantaina nautimme brunssia parvekkeella, söimme maailman parasta jätksiä (valehtelematta, sillä dei Grecchin jäätelön jälkeen muut eivät enää tunnu miltään) ja istuimme samaisessa Torlonian puistossa. Keski-ikäisinä kauhistelimme ruohikolla kutevia teinejä; kuvassa yksi sellainen pari. Jälkimmäisessä kuvassa puolestaan eräs miesparka, joka teki koko viikonlopun töitä.


Sunnuntaiaamuna pyrähdin pitkästä aikaa Porta Portesen kirpputorille. Sieltä löytyi löytö: paperien arkistointia rakastavalle Jussille vanha tamminen arkistokaappi, joka nielee mahtavan määrän aanelosia. Eikö ole hieno?

Nyt on taas arkiviikko alkanut ja tuhkapilvikin väistynyt sen verran, että vieraamme pääsivät tänään turvallisesti kotiin. Asunto tuntuu yhtäkkiä hieman tyhjältä, onneksi pojat täyttävät sen äänillään ja menemisillään. Eero huutelee englanniksi lorujaan ja juoksee (tai pyöräilee vanhalla kolmipyöräisellään) ympäri taloa, Eino pörisyttää ja konttailee perässä hirmuista vauhtia. Pikkuisen mielipuuhaa on nykyään katsella itseään peilistä ja hihkua hassulle peilikuvalle tai sitten tehdä tutkimusretkiä parvekkeella. Protesti on kova, jos jompikumpi puuha keskeytetään. Niin vaan taitaa tästä pienimmästäkin tulla tahtoihminen. Hyvä niin, ei se muuten taitaisi pärjätä tässä perheessä.
Palaan pian taas kuulumisiin. Buona notte!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti