Tiistaina teimme poikien kanssa piknikretken Adan puistoon. Pienin nautti kovasti ruohonkorsien tutkimisesta. Sen maailma mahtuu vielä muutamaan neliömetriin.

Keskiviikkona Jussikin aloitti parin päivän loman. Kävimme San Lorenzon opiskelijakaupunginosassa, joka on suhteellisen lähellä mutta meille melkoisen tuntematon. San Lorenzossa on kiva tunnelma; näkee muitakin kuin silikoniposkisia primadonnia. Söimme lounasta vanhassa suklaatehtaassa. (Huomatkaa hienot suklaamuotit seinällä!) Arvatkaa, kenen lempipaikka?

Tehtaan vierestä löytyi yllättävän rauhallinen, vehreä puisto. Palmuja ja havupuita sekaisin ja niiden keskellä ylhäällä, liikennettä paossa, kaupungin kirjasto (ensimmäinen täällä näkemäni!) ja lasten leikkipuisto. Pojilla oli mukavaa. Eino keinui elämänsä ensimmäisen kerran.

Torstaina aamulla päätimme, että lähdetään reissuun. Tunnissa kamppeet kasaan ja autoon, kohti Adrianmerta, hotelli varattaisiin automatkalla. Matkasimme köyhään ja karunkauniiseen etelään eli Pugliaan. Puglia kuuluu Italian vähiten tunnettuihin maakuntiin ja on monessa suhteessa vastakkainen vauraalle ja turistien rakastamalle Toscanalle. Toisaalta molempia yhdistää taivaallinen ruoka.
Pugliassa oli hiljaista. Pääsiäisloma oli ohi ja kesäsesonki vielä edessä. Lounastimme lähes tyhjässä piskuisessa Selinan kalastajakaupungissa.

Matkasimme edelleen Garganon niemimaalle. Serpentiinitiet vaativat välillä pysähtymään, ja mikä olisi parempi pysähdyspaikka kuin hiekkaranta.

Lopulta löysimme tiemme hotelliimme, jossa olimme lähes ainoat asukkaat. Hotellimme oli Viesten ja Mattinatan pikkukaupunkien välissä; keskellä ei-mitään. Edessä sinisenvihreä Adrianmeri, vieressä jyrkät kalkkikivikalliot, takana metsä. Kovasti kaunista.



Palasimme eilen illalla. Nyt Roomassa sataa ja salamoi. Huomiseksi luvassa samaa, joten taitaa kulua päivä lentokonepuuhissa. Juuri nyt on Eeron kanssa menossa tärkeä projekti, jossa keräämme vihkoon helikoptereita ja lentokoneita: Eero kirjoittaa nimet ja minä tai Jussi niiden tärkeimmät ominaisuudet (Wikipediasta lainaten).
2 kommenttia:
Hei taas
Näyttää tuo pieni Eino tulevan sukuun. Mitä kovempi vauhti sitä enemmän naurattaa. Se on sitä vauhdin hurmaa. Täällä Unajassa alkaa kevät olla sillä mallilla, että sinivuokot, krookukset ja lumikellot kukkivat, peipposet ym kevätlinnut ovat aloittaneet liverryksensä ja pihatyöt kutsuvat. Lumi lähti pääsiäisen aikaan ihan muutamassa päivässä. Ei olisi uskonut. Teillä se näyttää kevätsää olevan jo ihan muissa lukemissa, mutta perässä tullaan. Suku muuten lisääntyy taas kahdella, eli Kaisa ja Mika sekä Kati ja Miska ovat panneet töpinäksi. trv. Päivi
Hei, kiitos Päivi kuulumisista. Einolla on kyllä nauru herkässä, vaikka aika huumorintajuinen tuo isompikin on. Ja onnittelut myös mummille vauvauutisista!! (? vai millä nimellä sinua kutsutaan?)
Lähetä kommentti