sunnuntai 14. helmikuuta 2010

Lunta palmuissa ja muita hyviä asioita

Se oli hienon näköistä ja sitä kesti vain pari tuntia. Lumisade Roomassa siis, nyt perjantaina. Arviot siitä, milloin täällä on viimeksi saatu lunta, vaihtelevat viiden ja 25 vuoden välillä. Tuskin tulemme toista kertaa samaa näkemään.


Viikon kohokohta ei kuitenkaan ollut lumisade vaan Eeron luokkakaverisynttärit. Ne, joita jännitin kovasti etukäteen. Pelkäsin, että 16 lasta itkee ja tappelee 2 tuntia. Ja että Eino pelästyy ja kiljuu samat 2 tuntia. Asetin odotukset matalalle ja kas, kävi klassisesti: juhlat menivätkin hienosti. Lapsilla oli hauskaa: ne askartelivat, onkivat, leikkivät Eeron leluilla, pumppasivat Jussin avustuksella jätti-ilmapalloja ja istuivat ison ruokasalin pöydän ääressä suklaakakkua mussuttamassa. Mahtavaa. Pistän heti pystyyn lasten juhlapalveluyrityksen. (Kamala ajatus.) (Oikeasti tilanteen selittänee se, että kolme pahinta tappelukaveria sattui olemaan sairaana.)




Lisää hyviä uutisia: Eino on alkanut höpötellä. Ei se nyt vielä jokella mutta sinne päin. Ja meidän mielestä se selvästi kuulee paremmin kuin aiemmin. Ehkä viikon korvatippakuuri auttoi, toivomme kovasti. Se selviää parin viikon päästä korvalääkärisedän vastaanotolla.

Viikonloppu on kulunut puistoillessa ja kevättä haistellessa. Molemmat pojat, pienempi ja isompi, nauttivat kovasti, kun isovanhemmat ovat täällä.


Ei kommentteja: