
Eero aloitti viime viikolla päiväkodin - tai käytännössä eskarin, sillä kyseessä on varsinaista koulua edeltävä luokka. Meillä ei siis enää asu pieni punainen Red Dragon, vaan iso Green Dragon. Päiväkotia/eskaria on takana nyt kaksi päivää, hienosti oli menneet ekat päivät. Enemmän taisi äitiä jännittää kuin lasta. Viikonlopun jälkeen lapsi jo odottaa huomista, että pääsee leikkimään koulun pihalle Gekko-mania. (Poikakolmikolla on pihaleikki, jossa Ruben on Spiderman ja Jamie Batman. Ilmeisesti etupäässä lentelevät ja kiipeilevät. Eero oli ensin ollut Bob the builder, mutta totesi sitten eilen, että hänkin haluaa olla joku man, joka pelastaa muita. Tynnyrissä kasvanut lapsemme, joka ei ole aiemmin kuullutkaan ihmemiehistä, keksi haluavansa olla Gekko-man. Se osaa kuulemma kiivetä seinillä ja lentää.) Oikeasti englantilaisen koulun eskariluokalla leikitään reippaasti vähemmän kuin viime vuoden päiväkotiluokalla. Odotan, että tämä tylsä totuus valkeaa jonain päivänä leikkiaddiktille lapselle. Vaan ehkä ei, jospa kirjoittamaan ja lukemaan opettelu tuntuvatkin lapsista kivalta leikiltä.
Elämä on siis asettumassa täällä Rooma-arkeen. Hellekin on tänään ensimmäistä päivästä taittumassa. Eilen oli viimeinen todella kuuma päivä, jota pakenimme vuoristoon ystäväperheen kanssa; oheiset kuvat Gran Sassolta, jonne on alta kahden tunnin matka täältä. Pojat leikkivät koko päivän lohikäärmeitä; Ruben oli isä, Eero äiti ja Muumimaailmasta saatu punainen lohikäärme vauva.


- Ensi kerralla lupaan kertoa perheen pienimmän kuulumisia.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti