Samaan aikaan Jussi ja Eero pyydystivät sammakonpoikasia Adan puiston kilpikonnalammesta. Poikaset asuvat nyt parvekkeellamme suuressa kukkaruukussa.
Nyt on lauantai, vielä vähän kirpeä mutta ehdottoman aurinkoinen aamu. Aurinkoista on muutenkin: Eero on sopeutunut päiväkotiin hienosti. Perjantaina oli siellä jo täydet puoli päivää. Vaikka lapsi protestoi joka aamu jäädessään päiväkotiin, hän viihtyy siellä ja hakiessani hänet puolenpäivän jälkeen iloinen poika juoksee vastaan. "Questa mattina, benissimo", sanoo Christina-opettaja. Päiväkotiajan istun tiiviisti kannettavan ääressä lähikahvilassa. Kun yksi asia loksahtaa paikoilleen niin muutkin.
Ps. Taidetta löytyy täällä gallerioita lähempääkin: kotonamme on alettu harrastaa tilataidetta. Ohessa ylinnä Jussin teos "Sinkkuelämää", materiaalina villa ja puuvilla. Teos on sijoitettu makuuhuoneemme lattialle. Alinna Eeron teos "Suihkulähde", materiaalina metalli ja paperimassa, sijoituspaikkana keittiön lattia. Benvenuti a gli vedere!

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti