lauantai 5. huhtikuuta 2008

Tilataidetta ja sammakoita

Eilen minulla oli vapaailta. Eilinen oli myös ensimmäinen kerta, kun kävin jossain kulttuuririennossa lähetystön siivellä; Elina Brotheruksen valokuvanäyttelyssä vanhassa ydinkeskustassa. Pieni näyttely ja suuria valoisia kuvia. Kävelin takaisin San Silvestron bussiasemalle pikkukatujen ja Piazza Navonan halki. Rooman keskusta on parhaimmillaan iltaisin. Pikkuisia trattorioita ja enoteekkejä (viinibaareja) joka kulmassa. Kävelykatuja ja pehmeä valaistus. Meidän täytyy hankkia lastenhoitaja.

Samaan aikaan Jussi ja Eero pyydystivät sammakonpoikasia Adan puiston kilpikonnalammesta. Poikaset asuvat nyt parvekkeellamme suuressa kukkaruukussa.

Nyt on lauantai, vielä vähän kirpeä mutta ehdottoman aurinkoinen aamu. Aurinkoista on muutenkin: Eero on sopeutunut päiväkotiin hienosti. Perjantaina oli siellä jo täydet puoli päivää. Vaikka lapsi protestoi joka aamu jäädessään päiväkotiin, hän viihtyy siellä ja hakiessani hänet puolenpäivän jälkeen iloinen poika juoksee vastaan. "Questa mattina, benissimo", sanoo Christina-opettaja. Päiväkotiajan istun tiiviisti kannettavan ääressä lähikahvilassa. Kun yksi asia loksahtaa paikoilleen niin muutkin.

Ps. Taidetta löytyy täällä gallerioita lähempääkin: kotonamme on alettu harrastaa tilataidetta. Ohessa ylinnä Jussin teos "Sinkkuelämää", materiaalina villa ja puuvilla. Teos on sijoitettu makuuhuoneemme lattialle. Alinna Eeron teos "Suihkulähde", materiaalina metalli ja paperimassa, sijoituspaikkana keittiön lattia. Benvenuti a gli vedere!

Ei kommentteja: